Чим займається відділ кадрів?
Відділ кадрів — це підрозділ компанії, який відповідає за ефективне управління людськими ресурсами компанії, тобто її співробітниками. Розповідаємо, чим займається відділ кадрів та які ролі може займати співробітник цього відділу.
Якщо Вам потрібна рекрутингова компанія, для вирішення кадрових питань, ми рекомендуємо звернутись до HR провайдера ROST GROUP, який є лідером на ринку України та за кордоном. Деталі за посиланням: https://rostoutsourcing.com/about/
Відділу кадрів компанії доручено навчати та розвивати своїх працівників, які вважаються одними з найважливіших ресурсів компанії. Місія відділу кадрів, також відомого як HR-відділ, полягає в тому, щоб переконатися, що співробітники компанії адекватно управляються, одержують відповідну посаду зарплату та ефективно навчаються та розвиваються. Відділ кадрів також відповідає за набір, прийом на роботу, звільнення та управління зарплатою та пільгами.
Як працює відділ кадрів?
Відділ кадрів займається забезпеченням того, щоб у компанії був солідний список співробітників, які навчені виконувати свої посадові обов’язки. Зрозуміло, потрібно стежити за тим, щоб їхні документи були в порядку, за своєчасною виплатою заробітної плати, отриманням пільг (наприклад, багатодітних батьків), проходженням медоглядів персоналу тощо. Відділ кадрів забезпечує ефективну політику, процедури, а також зручні для людей інструкції та підтримку. Крім того, функція управління персоналом служить для забезпечення того, щоб місія, бачення та цінності компанії були частиною корпоративної культури.
Рекрутинг
Пошук та наймання перспективних кандидатів — одне із завдань відділу кадрів, який використовує бізнес-мети компанії для управління процесом найму. Зазвичай HR оцінюють посаду, на яку наймаються, щоб визначити ключові обов’язки та бажану кваліфікацію, перш ніж писати описи вакансій та розміщувати оголошення. Ейчари (хоча іноді цим теж займаються рекрутери на аутсорсі) направляють кваліфікованих кандидатів у компанію та супроводжують потенційних співробітників у процесі найму, розсилаючи резюме та проводячи співбесіди.
Найм
Відділ кадрів розширює пропозиції для кваліфікованих кандидатів та домовляється про суму заробітної плати, бонуси та пільги. Правильний підбір персоналу — найважливіший обов’язок відділу кадрів, оскільки співробітники компанії важливі для її успіху. Хороші найми покращують бізнес-результати та ефективність, тому дуже важливою є ретельна перевірка кожного кандидата на роботу, включаючи достовірність біографічних даних, освіти тощо. Коли кандидат погоджується прийняти оффер, відділ кадрів відповідає за процес адаптації нового працівника.
Адміністрація
Після прийому на роботу співробітник може розраховувати на те, що він матиме справу з відділом кадрів за всіма адміністративними завданнями, від заповнення необхідних документів (заява про прийом на роботу, згоду на зберігання та передачу персональних даних та багато іншого) до навігації за графіками роботи співробітників. Відділ кадрів виступає посередником у суперечках між співробітниками та вирішує будь-які дисциплінарні питання. Співробітники можуть звертатися до ейчарів, коли у них виникають складнощі, і кадровики вживають необхідних заходів. Наприклад, якщо у співробітника є проблеми у спілкуванні з начальником (чи то тимлід чи СЕО) чи конфлікт з іншим співробітником, HR врегулює ситуацію та знайде рішення. HR-відділ також повинен переконатися, що компанія дотримується всіх законів, що стосуються найму та працевлаштування.
Компенсації
Відділ кадрів також відповідає за нагляд за компенсаціями, включаючи заробітну плату і стандартні бонуси, такі як оплачувана відпустка, абонемент у фітнес-зал, курси англійської, медичне страхування. Забезпечення адекватної та своєчасної виплати належних пільг (до них належать і премії) є важливим для підтримки задоволеності співробітників. Кадровики готові відповісти на питання, які можуть виникнути у співробітника про їх пільги по здоров’ю, час відпустки, утримання податків або інші проблеми.
Здоров’я та безпека
HR вважає здоров’я та безпеку співробітників пріоритетом. Цей відділ досліджує та розробляє процедури з охорони праці та техніки безпеки відповідно до законів та правил. Відділ кадрів може запропонувати співробітникам навчання з охорони праці та техніки безпеки, порекомендувати відповідний одяг та обладнання за необхідності виконання технічних робіт.
Навчання та розвиток персоналу
Щоб максимізувати продуктивність персоналу зазвичай проводиться навчання. Його разом із тімлідами організує відділ кадрів. Іноді співробітники відділу кадрів залучають сторонніх фахівців, якщо потрібна консультація. HR також стежать за тим, щоб сертифікати або ліцензії співробітників були актуальними, та по можливості організовують оплату курсів підвищення кваліфікації. У навчання входять і психологічні тренінги: вони важливі, наприклад, для співробітників технічної підтримки, щоб допомагати їм долати постійний стрес при роботі з клієнтами. Відділ кадрів також відповідає за розвиток співробітників і допомагає сфокусуватися на плануванні наступності та розвитку кар’єри. Підготовка кращех співробітників до просування по службі є частиною відповідальності відділу кадрів.
Дисциплінарні стягнення та звільнення
У разі неправомірних дій співробітника відділ кадрів повинен вжити певних дій, щоб виправити або оголосити догану за небажану поведінку чи роботу. Рішення можуть містити усне чи письмове попередження, випробувальний термін чи звільнення. Кожен випадок розглядається в індивідуальному порядку і тяжкість порушення диктує адміністративну відповідь. У тих випадках, коли співробітник отримує оффер іншої компанії/недостатньо компетентний/порушує корпоративну політику, відділ кадрів відповідає за управління звільненнями. У рамках цього процесу HR можуть проводити вихідні співбесіди та організовувати переведення останньої зарплати працівника.
Типи кар’єри у відділі кадрів
Варіантів кар’єри у відділі кадрів чимало. Посади варіюються від спільної роботи до керівних або управлінських ролей і можуть включати:
- Кадровий помічник
- Спеціаліст з персоналу
- HR-generalist
- HR-менеджер
- HR-директор
Крім того, у відділах кадрів у великих організаціях є співробітники, які організовані навколо надання певного компонента послуг людських ресурсів, таких як розвиток організації та безпека. Вони мають такі посади, як менеджер з навчання, консультант з організаційного розвитку або координатор з безпеки.
Внутрішній HR проти аутсорсингу
Як відділ, що відповідає за комплектування та навчання співробітників, HR відіграє стратегічну роль, допомагаючи компаніям орієнтуватися в мінливих умовах. Іноді деякі обов’язки відділу кадрів можуть бути передані на аутсорсинг, наприклад адміністрування заробітної плати. Це залишає відділу більше часу для того, щоб зосередитись на функціях вищого рівня, таких як організаційний розвиток або стратегія найму. Наявність власного відділу кадрів або рішення передати цю функціональність на аутсорсинг залежить від багатьох чинників, включаючи розмір організації.
Компанії, які обирають аутсорсинг свого відділу кадрів, економлять гроші та час, оскільки вони відмовляються від щорічної виплати заробітної плати, щоб платити невеликій команді кілька разів на рік за бажані послуги, які їм потрібні на даний момент. Їм не потрібно купувати та впроваджувати систему HRIS, що може бути непросто. Проте аутсорсинг має менш особистий характер, оскільки кадровикам на аутсорсингу важче почуватися частиною команди, і постійні співробітники можуть обурюватися, коли хтось ззовні вказує їм, що робити.
Незважаючи на те, що зміст власного відділу кадрів може бути значним вкладенням, це робить HR завдання більш особистими, що може бути вигідно. Відділ кадрів усередині компанії також контролює відповідність корпоративної політики із державними законами.
Зрештою, вибір між внутрішнім чи аутсорсинговим відділом кадрів залишається за керівниками вищої ланки.
Відділ кадрів: питання, які часто виникають
Ось кілька відповідей на поширені питання про людські ресурси:
Що таке кадрові процеси?
Загальні кадрові процеси включають:
- Планування людських ресурсів
- Управління винагородами та пільгами співробітників
- Управління продуктивністю
- Відносини з трудовим колективом
Які основні компетенції людських ресурсів?
До основних компетенцій HR належать:
- Комунікація: відділ кадрів полегшує спілкування між співробітниками та керівниками. Цей відділ також керує вирішенням конфліктів.
- Розуміння бізнесу: HR-команди повинні мати деяке уявлення про бізнес, щоб розуміти, як кадрова політика сприяє досягненню цілей організації та розробляти стратегії для досягнення цих цілей.
- Етика: HR повинен завоювати довіру всередині організації, щоб бути ефективним.
- Знання людських ресурсів: команда кадрових ресурсів має бути поінформована про важливість та стратегії людських ресурсів.
- Кожному із співробітників відділу кадрів потрібно постійно вчитися, щоби залишатися в курсі.
Скільки співробітників потрібно у відділі кадрів?
Хоча закон не вимагає наявності відділу кадрів, деякі вважають за краще дивитися на кількість співробітників у компанії як показник. На той час, коли штат штатних співробітників досягне 40–50 осіб, настав час подумати про найм відданого своїй справі і досвідченого фахівця з персоналу.
Які посади у відділі кадрів?
У відділі кадрів існує безліч посад, але є п’ять основних функцій:
- Кадровий персонал займається пошуком та наймом талантів.
- Представники відділу кадрів з розвитку приймають на роботу нових співробітників та надають ресурси для навчання.
- Бухгалтери встановлюють рівні заробітної плати та допомоги, що відповідають ринку.
- Директори з безпеки та охорони здоров’я забезпечують дотримання державних вимог щодо охорони праці та техніки безпеки.
- Фахівець із роботи з персоналом захищає права працівників та залагоджує розбіжності.